Bez kategorii

Generowanie przedsiębiorczości

Generowanie przedsiębiorczości jest skomplikowanym procesem i często świadomość jego przebiegu w znacznej mierze umożliwia nam w ogóle zaistnienie tej struktury. Często mamy marzenia, czasami wydaj się że są to rzeczy właściwie do zrobienia, ale pomimo dobrych chęci nic się w tej sprawie nie wydarza. Czasami mamy coś co nas pasjonuje, ale jednak cały nas czas pochłaniają inne zajęcia i tak naprawdę na to co nas bawi i cieszy nie mamy już ani chwili. Wtedy zdarza się, że  zastanawiamy się nad tym jakie nasze życie jest monotonne i bez wyrazu.

Nad tym, że to co robi nie jest dla nas satysfakcjonujące. Tracimy poczucie sensu uczestnicząc w czymś co tak naprawdę nie jest naszą sprawą. Wielu z nas chodzi do pracy od rana do wieczora, często nie tylko od poniedziałku do piątku i nie tylko przez 8godzin dziennie, i wielu z nas czuje coś na kształt wołania. Wołania do czegoś nieokreślonego, a być może do całkiem konkretnej rzeczy. Wyobraź sobie, że w swoim miejscu pracy masz swoje biurko, a w tym biurku taką szufladę na samym dole, kiedy otworzysz szufladę, sięgając głęboko ręką dotkniesz szarego pudełka, a do tego pudełka każdego dnia wkładasz karteczki z notatkami. Ze swoimi notatkami, powiedzmy prywatnymi zapiskami o tym czym naprawdę lubisz się zajmować. Pomyśl co mogłoby się stać, gdybyś pewnego dnia otworzył tę szufladę, wyjął z niej szare pudełko i wysypał na biurko z niego wszystkie te karteczki? Co by było gdybyś zajął się tylko tym co jest na nich napisane? Być może w końcu robił byś to czego naprawdę pragniesz. Być może znalazłbyś pracę, która rzeczywiście dawałaby Ci satysfakcję. Być może cieszyłbyś się każdym dniem i świetnie bawił pracując.

Kilka lat temu miałam okazję zapoznać się z tematem Success Factor Modeling™. Jest to sposób identyfikacji i transferu najbardziej istotnych czynników sukcesu, niezbędnych do pobudzania rozwoju i zdolności wpływania osób, zespołów i organizacji oraz wspomagania ich w maksymalnym przygotowaniu się do tworzenia, rozpoznawania i wykorzystywania okazji w momencie ich zaistnienia.  SFM™ zostało opracowane przez Roberta i Johna Diltsów. Jedną z zalet SFM™ jest integracja skutecznych praktyk biznesowych z podstawowymi umiejętnościami behawioralnymi. Benoit Sarazin, były  menadżer od spraw marketingu z Działu Usług rozwiązań komunikacyjnych w firmie Agilent Technologies zauważa, że „istnieje wiele metodologii, mających na celu niesienie ludziom pomocy w skutecznych praktykach biznesowych. Jeśli pójdziesz do biblioteki lub księgarni, znajdziesz wszelkiego rodzaju poradniki, jak pisać biznes plany, tworzyć strategie marketingowe, chronić własność intelektualną itp. Jednak nie znajdziesz metodyki dla umiejętności behawioralnych. Właśnie temu Modelowanie Czynników Sukcesu jest tak wyjątkowe”.

Celem procesu modelowania nie jest odnalezienie jednego właściwego i prawdziwego opisania sposobu w jaki myśli osoba, która działa w interesujący nas sposób, ale przede wszystkim polega na odnalezieniu i stworzeniu mapy instrumentalnej, która może być używana do powielania lub naśladowania zachowań i działań takiej osoby przez każdego kto ma do tego motywację.

Modelowanie behawioralne polega na obserwowaniu i odwzorowywaniu kluczowych procesów umysłowych i fizycznych, leżących u podstaw pewnego rodzaju umiejętności i wyjątkowych osiągnięć. Celem tego modelowania jest identyfikacja  najbardziej istotnych elementów rozumowania i działania, niezbędnych jednostce lub grupie do wywołania właściwej reakcji lub rezultatu. Projekt SFM™ używany jest do odnalezienia tych czynników, które warunkują sukces, tych którymi posługują się odnoszący sukces przedsiębiorcy, firmy i kierownicy zespołów, następnie służy do opisania konkretnych modeli, narzędzi i umiejętności, które użyte przez innych zwiększą ich szansę na wypracowanie odpowiadającego im rezultatu i osiągnięcie sukcesu.

Robert Dilts

Robert Dilts jest miedzynarodowym trenerem, coachem, twórcą, konsultantem od lat siedemdziesiątych XX wieku. Jest jednym z najbardziej znanych i wciąż tworzących trenerów w zakresie Neurolingwistyczneg Programowania (NLP). Zajmuje się modelowaniem zachowan oraz strategii działan, uczenia się i komunikacji. Jest czołowym autorem wdrażającym oraz przenoszącym aplikacje i techniki NLP w obszarach edukacji, technik uczenia sie, zdrowia, przwództwa. Jego osobisty wkład w obszarze NLP odnosi się do podstawowych założen oraz technik NLP a w szczególności Strategii i Systemów Przekonan, został rozwiniety oraz jest znany jako „Systemowe NLP”.

Dilts prowadzi coaching, konsultacje i szkolenia z zakresu przywództwa oraz rozwoju organizacji pracując dla różnych grup zawodowych i organizacji na całym świecie. Dotychczasowimi klientami oraz sponsorami byli: Apple Computer, Hewlett-Packard, IBM, Bank Światowy, Alitalia, Telecom Italia, Lucasfilms Ltd., Ernst & Young, The American Society for Training and Development, Koleje Włoskie. Prowadzi wykłady i prezentacji z tematyki przywództwa, rozwoju organizacji, zarządzania zmianą m.in., dla Europejskiego Forum Zarządzania Jakością (The European Forum for Quality Managment), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz Uniwersytetu Harvarda.

Przez wiele lat był profesorem ISVOR Fiat School of Managment, pomagając w tworzeniu i rozwijaniu programów z zakresu przywództwa, innowacji, wartości i myślenia systemowego. Był również dyrektorem naukowym oraz Prezesem Rady Nadzorczej ISVOR DILTS Leadership Systems. ISVOR DILTS rozwineło i wprowadziło na szeroką skale innowacyjny program przywództwa dla dużych miedzynarodowych korporacji. Program ten usprawnił rozwiązania z zakresu e-learningu oraz innych pokrewnych nowych technologii stosowanych przez klientów korporacyjnych na całym świecie.

W 1982 roku Dilts wraz z Todd’em Epstein współtworzyli Dynamic Learning Center. W 1991 założyli (wraz z Judith DeLozier i Teresą Epstein) NLP University, które realizuje szkolenia z zakresu NLP (podstawowe i zaawansowane). Są również założycielami Dynamic Learning Publication oraz The Academy of Behavioral Technology.

Jest autorem  I współautorem wielu książek. Dostarczają one szerokiego spektrum wiedzy z zakresu NLP w tym również wielu technik, zastosowan, wzorców oraz procedur zachowan i oddziaływania.

John Dilts

John Dilts jest współzałożycielem firmy Dilts Strategy Group LLC.  Jest dyrektorem zarządzający w Los Angeles w dużej grupie Aniołów Biznesu o nazwie Keiretsu Forum, które skupia się na wzroście powstających firm. Ponadto, John jest dyrektorem w Dilts Ventures LLC, koncentrującej się na przyspieszeniu wzrostu gospodarczego i pomyślnego rozwoju we wczesnym etapie rozwoju firm technologicznych.

John jest obecnie CEO Global Angels LLC, międzynarodowej firmy konsultingowej, która ułatwia działania biznesowe i inwestycje pomiędzy Chinami i Stanami Zjednoczonymi. Niedawno został powołany jako Dziekan Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości w Jiatai University w Hangzhou, Chiny. Znajdował się w zarządzie wielu firm technologicznych Doliny Krzemowej. John regularnie prowadzi szkolenia i konsultacje, które wykonuje na całym świecie. Jest uważany za specjalistę we wszystkich obszarach negocjacji handlowych.

Kinga Łakomska

 

Standard

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge